قالب من

قالب من

تعمیر گیربکس های محور جلوانواع خودروها

تعمیر گیربکس های محور جلوانواع خودروها
 
تعمیرگیربکس های خودروسازان سایپا و ایران خودرو

پيام بازرگاني
 
تاريخجمعه بیست و یکم آذر 1393 توسط حسين برنس
به مناسبت حضور نمایندگی گروه صنعتی معیارتولیدکننده برترقطعات یدکی و جلوبندی محصولات ایران خودرو و سایپا ، تعمیر و تعویض قطعات جلوبندی خودروهای پژو405-سمند-پارس وپراید با ضمانت یکساله بدون دستمزد بر ای مدت محدودی اقدام به خدمات رسانی می نماید نحوه ی دریافت نوبت متاقبا اطلاع رسانی میشود 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخجمعه بیست و یکم آذر 1393 توسط حسين برنس
نظربه اینکه مراجعین وبلاگ برای راهنمایی وتعمیر گیربکس با بنده تماس میگیرند به بازدیدکننده گان تهرانی به اطلاع میرسانم دوست وهمکارخوبم تعمیرگاه جناب آقای سیدعلی حسینی خیابان دامپزشکی بعدازاستادمعین نرسیده به آیت الله سعیدی آماده ی همکاری و اراعه ی خدمات به دوستان و مشتریان خوبم هستند برای راهنمایی واطلاعات بیشتر شماره همراه ایشان را درذیل ملاحظه نمایید 09195099188


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخسه شنبه بیست و هفتم آبان 1393 توسط حسين برنس
جای بسی تاسف است که عده ی کثیری از همکاران مکانیک مشتریان رامجبور میکنند از جای خاصی قطعات را خریداری نمایند مشتریان ومصرف کننده گان قطعات باید هوشیارباشند خود قطعات با کیفیت ایران را در مرحله ای اول تهیه نمایند ودرصورت نبود قطعه داخلی ازقطعات درجه یک چینی استفاده نمایند فریب مکانیک نما هایی که شمارامجبورمیکنند قطعات اصلی بخرید را نخورید کلیه قطعات یدکی خارجی دربازار ایران یا چینی اند یا تقلب کاران ایران وچین وارد بازار کرده اند به قطعات یدکی داخلی اعتماد داشته باشید و قطعات ایرانی بخرید


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخسه شنبه بیست و هفتم آبان 1393 توسط حسين برنس
پوسته کشویی یک و دو گیربکس های محور جلو غیراتوماتیک یکی ازچرخ دنده های عقب به حساب می آید که واسطه عقب مقابل دنده شفت اولیه و پوسته کشویی قرار میگیرد و عمل چرخش به عقب خودرو انجام میشود پس نتیجه میگیریم کشویی یک ودو در خودروی پراید وریو عامل اصلی بیرون زدن دنده عقب میباشد و تجربه نشان داد تمام گیربکس های شرکت L&Kمشترک کره وچین که مشکل عقب پرانی داشتند باتعویض کشویی یک ودو حل شد متناسفانه بدلیل نبود قانون کپی رایت این عیب یابی که توسط اینجانب صورت پذیرفت جایی ثبت نشد و دهان به دهان به تمامی همکاران منتقل شد . حسین برنس برازجان - استان بوشهر


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخپنجشنبه هشتم اسفند 1392 توسط حسين برنس
کلیه تعمرکاران با تجربه پیشکسوت میدانند واشر سرسیلندر های تعمیری اصل دوتایی هستند یعنی یک واشر تعمیر اول و دوم در یک بسته حالا واردکننده گان محترم که مدعی هستند کالایشان اورژینال است و با قیمت گزاف کالای تقلبی بجای اصلی میفروشند ادعایشان را با مدرک انتقال پول به فرانسه اثبات کنند مگر همین فرانسوی های ۰۰۰۰۰ نبودند که مارا تحریم کردند و بار و بندیلشان را جمع کردند و از عسلویه رفتند تازه حسابشان را تا ریال آخر هم گرفتند وایرانیان ثابت کردند خوش حسابند چرا ما دوست داریم کلاهمان را بردارند


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخپنجشنبه هشتم اسفند 1392 توسط حسين برنس
درمطالب قبلی نوشته بودم درصورتیکه دنده عقب گیربکس پراید بدون فشار بیرون بزند فقط با تعویض کشویی یک ودو مشکل حل میشود ،پوسته کشویی یک ودو یکی از واسطه های دنده عقب است که با فرسایش درون پوسته لقی ایجادشده باعث پریدن دنده عقب میگردد همکاران مکانیک در تعمیرگاه های مجاز معتقدند با تعویض خار موشکی ها ایرادبرطرف میشود اما اینگونه نیست درصورتیکه دنده عقب تحت فشار بیرون بزند چاره ای جز تعویض سه عوامل اصلی (شفت اولیه یا ورودی -واسطه عقب-کشویی یک ودو ) نداریم گوش شنوا دارید که چه بهتر. حاضرید خودتان تجربه کنید بفرمایید! هر کاری دلتان می خواهد انجام دهید لیکن هزینه روی دست مشتری نگذارید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخشنبه سی ام آذر 1392 توسط حسين برنس

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخدوشنبه سیزدهم خرداد 1392 توسط حسين برنس

این عنوان را در یکی از روزنامه ها چند سال پیش خواندم و نصب العین خودم قرار داده  و جایی نصب کرده بودم که قابل روئیت برای مشتریانم باشد ، مفید فایده هم بود اما بعد از مدتی با خواندن مقاله جدیدی متوجه شدم که حقیقتا چین ناجی اقتصاد دنیاست و در ابتدا ژاپنی ها نیز کپی کار بودند و استادان و پیشکسوتان مکانیک به یاد دارند زمانی که ژاپن پا به عرصه صنعت گذاشت و تولیداتش روانه بازار خاورمیانه گردید همه به دنبال قطعات انگلیسی بودند تا اینکه ژاپنی ها توانستند بازار دنیا را قبضه کنند اما مشکل کار دراینجاست که عده ای تجار سود جو و زر اندوز صرفا قصد مال اندوزی داشته و هدفی برای تامین کسری لوازم مشتریان ندارند و قطعات تقلبی و بی کیفیت را سفارش می دهند که موجب شگفتی چینی ها هم شده است ، من براین باورم که توانمندی و حضور چین دربازار جهان سبب گردید تا افراد کم بضاعت بتوانند برای فرزندانشان کفش و کیف و لباس بخرند یادمان باشد در روزگاری که غرب و استعمار و استکبار حاضر نیستند لوازم خودرو را که در کشور های عربی با ناز هم نمی توانند بفروشند ما را تحریم می کنند ، امیدوارم هموطنانمان نخست قطعات یدکی ایرانی که دارای کیفیت بسیار عالی هستند خریداری کنند تا نیروی انسانی متخصص و فنی و کارگران زحمت کش ایرانی شاغل باشند نه چشم سبز و آبی های متکبر و مفت خور و استثمارگر .


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه دوازدهم خرداد 1392 توسط حسين برنس

گیربکس های پراید مدل بالا خصوصا۱۳۲ درصورت بروز مشکل و صدای زیاد صرفا به تعویض بلبرینگ ها نیاز دارد زیرا کیفیت بلبرینگ ها خوب نیست . تعمیر گیربکس پراید درشرایط کنونی کشور و وضعیت اقتصادی فعلی مقرون به صرفه است .




برچسب‌ها: گیربکس جدید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه دوازدهم خرداد 1392 توسط حسين برنس

رفع لقی گیربکس های پراید با تعویض دنده دیشلی یا همان هرزگرد ها حل نمیشود علت های دیگر چیست ؟ دوستان مکانیک نظر بدهند


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه دوازدهم خرداد 1392 توسط حسين برنس

استفاده از واسکازین هایی با غلظت بالای ۸۵ برای خودروهای پژو سمند و محصولات سایپا پیشنهاد نمیشود، چرا که کانال های روغن رسانی به درون دنده ها بسیار باریک بوده وبه دلیل اینکه روغن رسانی به  دنده ها از طریق ناودانی ها و باچرخش زیاد دنده ها صورت می گیرد واسکازین های رقیق دارای عملکرد بهتری هستند.


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

جناب آقای نعمت بخش دبیر محترم انجمن خودرو سازان لطفا پاسخ دهید


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخپنجشنبه نوزدهم خرداد 1390 توسط حسين برنس

کولراتوموبیلتان راهیچگاه ازمدارخارج نکنید حتی زمستانها برای مدت ۱۰دقیقه درهرماه بگذارید کولراتومبیل کارکند چرخش گاز درسیستم کولر مخزن کنار کندانسور(رادیاتور کولر)که رسیور درایر نام دارد مانع رسوب گیری در سیستم کمپرسور میشود روغن خنک کننده ی کولر خاصیت جذب رطوبت دارد پس باروشن نمودن کولر درایر رطوبط گازرا جذب وکولر شما درفصل گرما سالم مانده وهزینه ای برای شما نخواهد داشت . تعمیر کولر هزینه فراوانی دارد.


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخسه شنبه بیست و ششم بهمن 1389 توسط حسين برنس

حذف دنده پنج درگيربكس خودروي پرايد براي كسانيكه در مسابقات پيست شركت مي كنند فاصله ي زماني تعويض را سريع تر واز وزن گيربكس نيز كم ميكند وموردي براي دنده عقب كه بين كشويي پنج وعقب مشترك است ندارد .

فضای خالی با بوش های کم وزن پرمی شود باضریب دنده ها کاری نداریم ضریب دنده باعث کم شدن فاصله تعویض دنده ها نمی شود. زمانی که خلاصی شیفترگرفته شود فاصله تعویض کمتر می شود.


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخسه شنبه بیست و ششم بهمن 1389 توسط حسين برنس


هنگاميكه خودرو روشن است وگيربكس صداي لق لق يا خرخر ميدهد وبا گذاشتن پا روي كلاچ صدا برطرف مي گردد ويا هنگاميكه خودروتازه استارت زده شده وموتور وگيربكس سرد است وپس از دقايقي  كه موتور گرم شد صدا قطع ميشود علت اصلي عيب به طور قطع نميتواند بلبرينگ ها باشد فاصله ايجاد شده ميان دنده ها ومكانيزم تعويض دنده (كشويي ) و خوردگي خارنگه دارنده كشويي باعث صدا ميگردد


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه هفتم آذر 1389 توسط حسين برنس

شركتي كه درفضاي غير رقابتي مقام اول خدمات پس ازفروش راكسب ميكند يك سال ايساكو يك سال سايپا

من به یک شفت خروجی گیربکس 206 نیاز داشتم که پس از مراجعه به تمامی نمایندگی های ایساکو درغرب تهران حدفاصل خیابان کارگرتا منتهی الیه غرب  در دهکده ی المپیک  نتوانستم به قطعه ی موردنظرم دسترسی  پیدا کنم  به وب سایت ایساکو سری زدم وشماره فنی وقطعه مورد نظر راشناسایی کردم و با ارسال ایمیل به شرکت درخواست نمودم چگونگی دستیابی این قطعه را دراختیار من بگذارند ویا حداقل به ایمیل من پاسخ دهند که متاسفانه اینطور نشد  تا اینکه در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران 27تا30 آبان غرفه گل وگشاد ایساکورادیدم افرادی با کت وشلوار فاخر اما فقیر از نظر فنی واطلاعات  پرسیدم شما دراین نمایشگاه علت حضورتان چیست  پاسخی درخور دریافت نکردم با شخصی که صحبت میکردم نامشا ن آقای شیاسی بود گفتم من یک هفته پیش  به  شرکت شما میلی فرستادم  وهنوز پاسخی دریافت نکرده ام من نام تمامی فروشگاه های مجازی را که سرزده بودم باذکرآدرس دراختیارشان گذاشتم  شماره ی من راگرفتند وفرمودند پیگیری می کنند که هنوز خبری نیست .

همینطور که درحال بازدید از نمایشگاه بودم به غرفه شرکت آلمانی وورث سری زدم وقبلا چسبی از شرکت خریداری کرده بودم که چسب خوبی بود ولی آنچه که ویزیتور برای من شرح داده بود بدرد کار روی سرسیلندر نمی خورد ومن شکایت کردم که چرا ویزیتور مرا اغفال کرده وحقیقت را به من نگفته است  مدیر خارجی شرکت برآشفت وکاملا اعضایش را توجیه کرد که هرگز آن چه واقعیت ندارد به مصرف کننده گفته نشود و روش صحیح استفاده از چسب مورد نظرم را توضیح داد وتا من اعلام نکردم که متوجه شده ام برای من توضیح فنی ومنطقی میداد . حالا چه اتفاقی افتاد دوروز بعداز نمایشگاه ویزیتور به نزد من آمدند واز موضوع پیش آمده معذرت خواهی به عمل آوردند این تفاوت یک شرکت خارجی است که شاید خیلی ها نام این شرکت رانشنیده باشند

آما فرق تولیدکننده و تاجر ایرانی با تولید کننده خارجی بخصوص چینی را بخوانید:

تولید کننده داخلی وتاجر ایرانی دارای کت وشلوار کراوات شیرینی های متنوع تا با دوستان سلام  می کنی می فرمایند از کجا تشریف آورده اید نام شرکت شما چیست خورده فروشید یا عمده فروش  اگر سروزباندار باشید تحویلتان می گیرند البته به نوع لباسی که شما برتن دارید در تحویل گرفتن شما سهم بسیار فراوانی دارد .

بعضی از شرکت های وابسته به دوبنگاه بزرگ تولید کننده خودروی کشور که فقط آمده اند خودشان را به رخ همدیگر بکشند وبا شما مصرف کننده ویا بازدید کننده کاری ندارند .

شما نمی توانید بدانید برای چه در نمایشگاه شرکت می کنند زیرا نمی دانند حق هر مصرف کننده است که بداند قطعاتی که مصرف میکند ازکجا آمده ودر صورت بروز مشکل چگونه به آنان دسرسی پیدا کرد اما ناگفته نماند شرکت های مثل تولید کننده ی پولی های پژو با برند ام تک برایشان مهم بود .

اما تولید کننده های چینی وهندی وتایوانی به گرمی باشما صحبت می کردند وجالب اینجاست که خیلی هایشان فارسی صحبت ک

می کردند وبایشان مهم نبود که شما ازکجا می آیید خریدارید یا دانشجویید یا مصرف کننده .

با این توصیف اگر تولید کننده ایرانی نتواند خواسته ی مشتری رابرآورده کند  تولید کننده چینی نقاط ضعف را شناسایی وکالایش را وارد بازار می کند .

من یک کتاب از نمایشگاه خریده ام که نام شرکت کننده گان قطعات خوردرو با آدرس میل ومشخصات آنان درآن ثبت ده است شما اگر توانستید ازتولید کننده داخلی قطعه ای خریداری کنید امیدوارباشید که نوشته ی من کذب باشد .

اما شما یک میل به یک شرکت خارجی حاضر در نمایشگاه تهران بزنید ببینید برای اینکه قطعه ای به شما بفروشند به اصطلاح خودمان کچلت میکنند میل میزنند تلفن می زنند وکاری هم ندارند ازکجا آمده ای .

 

 

 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه بیست و سوم آبان 1389 توسط حسين برنس

مجموعه ي ديفرانسيل پرايد  داراي محفظه اي است كه دنده ديفرانسيل ها (ديشلي ها)درآن جا داده

شده است وآليا‍‍ژ آن از چدن نيمه سخت مي باشد شفت دنده هاي كوچك بوسيله يك پين ثابت گرديده

بايستي زماني كه گيربكس براي تعويض بلبرينگ ها باز ميشود ويا از روغن ريزي آن جلوگيري ميشود

پين ذكر شده تعويض گردد براثر ضربه ها يي كه در دوران استفاده خودرو مجموعه متحمل شده است

لقي بوجود آمده وباعث شكستن ميل ودرنهايت پوسته گيربكس مي گردد .

 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخچهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388 توسط حسين برنس
برادري مثل او

يكي ازدوستانم به نام« پل» يك اتومبيل سواري به عنوان هديه ي كريسمس ،ازطرف برادرخود، دريافت كرد.

شب سال نو، «پل » ازدفتركار خود بيرون آمده ومتوجه شد كه يك پسر بچه ي خياباني فقيري اطراف ماشين پرسه مي زند وباتحسين وآرزو ،ماشين را ورانداز مي كند.

پسر فقيرپرسيد :آقا اين ماشين مال شماست ؟

«پل» سري تكان داده وپاسخ داد :بله ، برادرم اين ماشين را به عنوان هديه ي كريسمس به من داده . پسرنوجوان سخت متحيرشده وپرسيد :يعني منظور شما اين است كه برادر شما اين ماشين رابه شما هديه كرده است وشما بابت آن پولي پرداخت نكرده ايد اي كاش ..... سپس مكث كرد. البته  پل مي دانست كه آن پسر چه آرزويي دارد. حتما" آرزو مي كرد كه كاش چنين برادري داشت . اما چيزي كه پسر نوجوان گفت سرتا پاي بدن «پل» را لرزاند وبسيار متاثر كرد.

پسر نوجوان ادامه داد: اي كاش بتوانم برادري مثل اوباشم .

«پل » باحيرت وبهت پسر را مي نگريست ، بي اختيارپرسيد : آيا مايلي يه دور بزنيم ؟ پسراز خوشحالي درپوست خود نمي گنجيد ، گفت : آه بله . من عاشق اين سواريم .

بعد از يك سواري كوتاه  پسربا چشمان هيجان زده پرسيد: آقا امكان داره جلوي منزل ما برويم ؟

پل ، لبخند كوتاهي زد ، باخود اند يشيد ، من مي دانم كه پسر مي خواهد چه كار كند . منظور او اينست كه به همسايه هاي خود نشان دهد كه مي تواند با ماشين سواري به منزل برود.

اما پل بازهم اشتباه مي كرد .

پسر نوجوان گفت : ممكن است جلوي آن پله ها توقف كنيد ؟

از ماشين پياده شده واز پله ها بالا دويده وچند لحظه بعد ،برگشت ، اما نه باسرعت اولي ، بلكه خيلي آرام وبا احتياط قدم بر مي داشت .زيرا برادر كوچك معلول خود را بغل گرفته وحمل مي كرد

برادرش را روي آخرين پله نشانده ، سپس اورا تنگ درآغوش كشيده وبه ماشين اشاره كرد: «بادي » ببين اينجاست ، درست مثل اوني كه بالاي پله برات تعريف كردم .

برادراو برايش هديه ي كريسمس داده وخودش حتي يك سنت هم ازبابت آن پرداخت نكرده ، يه روزي من هم ، حتما " يكي مثل اين را برات هديه خواهم داد . بعداز آن توخودت مي تواني تمام چيزهاي قشنگي كه درمورد كريسمس گفتم از پنجره ي آن ببيني .

«پل » پياده شد، پسر معلول را بغل كرده ودر صندلي جلو ي ماشين سواركرد وبرادربزرگ تر با چشمان شاد و هيجان زده دركنا اونشست .

سه نفري تعطيلات خاطره انگيز كريسمس را شروع كردند .

درآن شب كريسمس «پل » به منظور مسيح پي برد كه مي گفت : «مقدس ترين كارها ، بخشش وصدقه است .»

                                                                                         «دان كلارك »    


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخسه شنبه بیست و ششم آبان 1388 توسط حسين برنس
توله سگي براي فروش

صاحب مغازه اي،يك آگهي به اين مضمون بربالاي درخود چسبانده بود :«توله سگ فروشي»

يك آگهي نظيرآن كافي است تانظر كودكان بسياري راجلب كند ،پسر كوچكي ، درمورد آگهي

به فروشنده مراجعه كرده وپرسيد:

مي بخشيد ، توله سگ راچند مي فروشيد ؟

صاحب مغازه جواب داد : يه چيزي بين سي الي پنجاه دلار.

پسرخردسال دست درجيب خود كرده ومقداري پول خرد ،بيرون آورده وگفت :من دودلارو سه سنت دارم ، ممكن است نگاه كنيد ؟

فروشنده، لبخندي زده ، سپس سوت خودرابه صدا درآورد ، از سگ داني ، سگي بنام «ليدي» بيرون آمده وازميان نيمكت ها به طرف اودويد ، درحالي كه پنج توله سگ پشمالوي كوچول موچولو،اورا تعقيب مي كردند.

يكي ازتوله سگ ها كه پشت سر بقيه مي دويد،به طور محسوسي، مي لنگيد.

بلافاصله ، پسركوچك، توله سگ لنگ وكندرو را، ديد ه وتوجه اورا به خود جلب كرد.

پرسيد: چه اتفاقي براي اين سگ كوچولو،روي داده است ؟

صاحب مغازه توضيح داد كه ، دامپزشك ، توله سگ را معاينه كرده ومتوجه شد كه بطور مادرزادي ،حفره ي لگن خاصره ندارد وبراي هميشه خواهد لنگيد.

پسركوچك هيجان زده گفت : من اين توله سگ را مي خرم .

صاحب مغازه گفت : اگر واقعا"اورا بخواهي ، آن را مجاني به تو مي دهم .

پسر دلخوروعصباني شد ، انگشتش را به طرف او گرفت وگفت : من نمي خواهم شما آن را به من بدهيد ،آن سگ كوچولو از همه ي توله سگ ها ،بيشتر مي ارزد ومن قيمت آن را پرداخت خواهم كرد.

درحقيقت ، حاتا دو دولار وسي سنت ، به شما مي دهم وماهانه پنجاه سنت مي پردازم ، تا تمامي پول شمارا بپردازم.

فروشنده مخالفت كرده وگفت : شما كه به راستي نمي خواهيد اين توله سگ را بخريد ؟او مثل توله سگ هاي ديگر، نخواهد توانست ،بدود،بپرد وبازي كند.

باشنيدن اين ، پسركوچك،روي زمين نشسته وپاچه ي شلوارش راتاكرد وپاي چپ پيچ خورده ومعلول خودرا كه بايك بست آهني نگه داشته بود، به اونشان داد .

نگاهي به صاحب مغازه كرده وبه آرامي گفت :

خوب ، من خودم نيز،نمي توانم خوب بدوم وبازي كنم . وتوله سگ كوچولو، احتياج به كسي دارد كه او را درك كرده ومشكل او را بفهمد .

                                                                       «دان كلارك»  

خوب، اين داستان، كوتاهي بوداز كتاب سوپ جوجه  براي تغذيه روح .

اين را به مناسبت هفته كتاب وكتاب خواني تهيه ودر وب قرار داده ام تا بگويم مشكل ما با كتاب وسرانه كم ما درمقابل كشور هاي خارجي اين نيست كه كتاب گران يا فرهنگ آن ترويج نشده است .

دختربچه ي هفت ساله اي كه داراي معلمي بسيار خوب وبا اخلاق ومهربان بوده به تشويق معلم خود درفصل تابستان شصت جلد كتاب كودك خوانده وشرح كوچكي از كتاب ها را به اختصار نوشته وآنچنان روخواني رواني دارد كه يك شاگرد كلاس پنجمي شايد نتواند مثل ايشان روخواني كند.

سال دوم با اشتياق به مدرسه ، مي رود با معلمي روبرو مي شود و فرداي آن روز بهانه مي گيرد وناسازگاري مي كند . مادر ميداند علت بهانه چيست ، مي گويد امروز به مدرسه نرود دختر با عصبانيت مي گويد آرررره مدرسه نميرم از اين معلمه بدم مياد . دوباره ميگه نه وراهي مدرسه مي شه ، مادر به مدرسه مي رود وبا مديرصحبت مي كند .

مدير مدرسه اذعان مي دارد درست است تذكر مي دهيم ، دخترك از مدرسه بر مي گردد و ميگويد نميدانم چطور معلم ما اينقدر عوض شده است  .

 

 

 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخچهارشنبه بیست و دوم مهر 1388 توسط حسين برنس
گيربكس هاي ۴۰۵-۲۰۰۰-۱۸۰۰۰و زانتيا درواقع جاي نصب آنها يكي است فرق در ضريب دنده هاي پينيون وكران ويل است كه براي موتورهاي ۱۶۰۰تا ۲۰۰۰طراحي شده اند گيربكس هاي ۲۰۶نيز همين گونه است در تيپ هاي يك ودو .ولي گيربكس هاي تيپ ۵ تفاوت دارد .پاسخ به سوال بيننده بود .
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 ماده ۹۶ - علائم راهنمايي و رانندگي مانند انواع چراغها، تابلوها، خط كشي ها ، نوشته ها ، ترسيم ها و نيز علائم تعيين سمت عبور كه بايد روي راهها كشيده شود، براساس قانون الحاق ايران به كنوانسيون عبور و مرور در جاده ها و كنوانسيون مربوط به علائم راهها - مصوب ۱۳۵۴ - تهيه شده اند و همچنين رنگ زمينه و شكل علائم و تابلوها، مطابق نمونه هاي (پيوست شماره ۴) اين آيين نامه است.

تركيب رنگ ها در علائم رانندگي كه ما آموختيم يا هشدار دهنده اند يا هدايت كننده  دركشور ما ودرشهرهايي كه شهرداري ها توجه خاصي به درختان دارند بيشتراوقات تابلوها زيرشاخ وبرگ درختان قايم ميشوند تا ما آنهارا نبينيم وهنگام جريمه شدن توجيه داشته باشيم و باپليس چانه زني كنيم شايد از اين قانون گريزي گريزي بزنيم  اما در ساير كشورهاي جهان  تركيب رنگ ها بر روي جداول خيابان ها علائم راننگي هستند كه اين تركيب ها از به هدر رفتن هزينه هاي اضافي براي تامين تابلوها جلوگيري مي كند .

كاري كه بدون توجه مانده وشهرداري ها در طرح استقبال ازسال نو  هررنگي را كه خوششان آمد بر روي جدول ها مي پاشند غافل ازاينكه تهران پايتخت چقدر سفارتخانه هاي خارجي رادرخود جاداده است و اتباع خارجي درشهر تهران بيشتراز سايرنقاط كشور طردد مي كنند .

تركيب رنگ مشكي وسفيد گوياي توقف آزاد است كه شهرداري سمت چپ خيابان يعني جدول مياني رااغلب درسطح شهر به اين تركيب درآورده است .

تركيب رنگ نارنجي غامض و مشكي نشان از توقف ممنوع ميدهد .

تركيب رنگ آبي آسماني و سفيد محل توقف اتوبوس ها وتاكسي ها را مشخص ميكند

وتركيب هاي ديگري كه من پس از گذشت ساليان واقامت درتهران فراموش كرده ام واين تلاش شهرداري وبخش فرهنگي هردونهاد راميطلبد تا دقت ومطالعات لازم بعمل آيد و اينگونه ناهماهنگي ناخوشايندي را شاهدنباشيم

 

 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخچهارشنبه یکم مهر 1388 توسط حسين برنس

همه ما بازي ايران – استراليا رابه خاطرداريم بازي شيريني كه صداي گزارشگر آن بازي رانيزبه خاطره اي شيرين براي ايرانيان بدل كرد . آقاي خياباني بعدازآن ازمحبوبيتي دوچندان برخوردار شد بعدازسالها ازآقاي خياباني وتجربه ايشان بعيد به نظرمي رسيد كه نظرهم وطنانش راتغييردهد.

هميشه گزارشگران براي احترام به همه ي تيم هاي هم وطنشان  وتماشاچيان اين تيم ها سعي درمخفي نگه داشتن تمايلشان به يك تيم خاص داشته اند واكثرقريب به اتفاق ايشان دراين امر موفق به نظر مي رسند حال آنكه توقع وانتظارازگزارشگران باتجربه اي چون آقاي خياباني بيشتراست ولي دربازي پرسپوليس وشاهين پارس جنوبي آقاي خياباني اين تعهد اخلاقي گزارشگران راناديده گرفته وبابه زبان آوردن جملاتي كه ضعيف بودن تيم شاهين بوشهر رامتذكرمي شد پرسپوليس رابراي توقف دربرابرچنين تيمي سرزنش مي كرد.

من بسيارمتاسفم كه كه اين گزارشگر محبوب ايران اين چنين موقعيت خودراناديده گرفته است وهموطنان شهرستاني خويش رارنجيده خاطرمي كند.

وهمچنين بسيارجاي تاسف بيشتري دارد كه مسئولين پارس جنوبي (عظيم ترين  قطب اقتصادي ايران )اين تيم را ازلحاظ مادي آن چنان كه بايدودرزمان لازم  تامين نمي كند وچنين توهين هايي رابه تيم تحت حمايتش تحمل مي كند.

ما نبايدفراموش كنيم كه فوتبال ازمناطق جنوبي ايران شكل گرفت واولين قهرمان ليگ ايران تيم صنعت نفت آبادان بود وبچه هاي جنوب ايران هميشه علاقه واستعداد خاصي درفوتبال ازخودنشان داده اند و درتيم هاي ملي وياتيم هاي مطرح ليگ وليگ هاي كشورهاي همسايه درخشيده اند حال تيم هاي جنوبي ما كه اكثرا تحت حمايت  سازمان هاي اقتصادي حياتي هستند كه ثروت اين مرزوبوم راتامين مي كنند چرا بايدازبودجه اي كمترازتيم هاي پايتخت برخوردارباشند اي كاش شركت پارس جنوبي كمي ازريخت پاش هاي اضافي راصرف اعطاي غرور به جوانان اين استان مي كرد آيا جوانان استان بوشهراين اندازه نيز ازپارس جنوبي سهم نمي برند ؟


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخدوشنبه نوزدهم مرداد 1388 توسط حسين برنس

گيربكس پرايد بدليل آلمنيومي بودن پوسته  ظرافت خاصي درماشينكاري آن بعمل آمده كه نيازي به واشر آب بندي ندارد وباچسب هاي سلكون واشرساز آب بندي شده و روغن ريزي برطرف ميشود درگيربكس پرايد سه عدد سيل يا همان كاسه نمد كار جلوگيري ازنشط روغن راانجام ميدهد كه اين سه كاسه نمد علي الخصوص كاسه نمد ميل تعويض دنده بايستي ازنوع خوب وباكيفيت بوده وهنگام نصب توسط مكانيك نيازي به ابزارخاص نباشد ومكانيك بتواند به راحتي قطعه راجابزند وديگري كاسه نمد شفت اوليه است كه اگرهردوي كاسه نمد توضيح داده شده فاقد كيفيت باشد گيربكس حتما بايستي پايين بيايد وهزينه آن درمناطق جنوبي ومتوسط ۴۰۰۰۰هزارتومان است كاسه نمد پلوس ها به راحتي بدون اينكه گيربكس ازموتورجدا شود قابل تعويض است درموارد بسيارزيادي به دليل عدم اطلاع مصرف كننده بلبرينگ هاي حوزينگ پرايد فرسوده شده وفاصله ايجادشده وباعث روغن ريزي ميشود كه حتما بايستي بلبرينگ ها تعويض وواشرگيري شود تاازروغن ريزي جلوگيري بعمل آيد .

گيربكس پرايد بايستي درهر۶۰۰۰۰هزاركيلومتر بازديد ودنده ديشلي ها وبلبرينگ ها توسط يك مكانيك متخصص گيربكس بادقت تمام تعويض شود


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه هجدهم مرداد 1388 توسط حسين برنس
مكمل وروان كننده ي دندها ي گيربكس باعث تعويض دنده ها به آساني شده وزمان تعويض راكوتاه تروازافت دورموتورجلوگيري بعمل مي آيد وهمچنين بخاطر دارابودن خاصيت ضدفرسايش وتكنولوژي نانو از به زوزه افتادن دنده ها جلوگيري ميكند قيمت اين محصول ساخت آلمان ده هزارتومان است

 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخجمعه دوازدهم تیر 1388 توسط حسين برنس

وجود گيربكس هاي با كيفيت استوك يا در واقع دست دوم كره اي وقيمت مناسب آن ،موجب شده تا تعمير گيربكس پرايد ازنظراقتصادي مقرون به صرفه نباشد، اما اين براي مواردي است كه قطعات اساسي گيربكس مثل شفت ها ودنده ها كاملا معيوب باشند . دربسياري ازموارد صرفا باتعويض بلبرينگ ها مشكل گيربكس پرايد برطرف ميشود .مشكل اساسي براي همكاران تعميركننده گيربكس نبود دستگاه دقيق تنظيم واشرگيري بلبرينگ ها مي باشد .

 



ادامه سخن
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخپنجشنبه یازدهم تیر 1388 توسط حسين برنس

حمل ونقل ازاساسي ترين واجزاء اصلي توسعه وپيشرفت بشر از ديرباز بوده وهست ودرين صحبتي كه با همكاران خود دارم اين است كه مي خواهم يادآوري كنم دركنار حمل ونقل برون ودرون شهري مكانيك نقش مهم واساسي ايفا ميكند، وبايستي جايگاه مهم خودرابشناسد .

من كه خود صرفا فروشنده لوازم يدكي هستم وتجربه مكانيكي را دردوران دفاع مقدس دارم وبعداز آن دركشورهاي عربي خليج فارس مشغول كاربوده ام واكنون نيز درايران فعال هستم وروزانه با كثيري از همكاران مكانيك سروكاردارم متوجه شده ام اين دسته از نيروي بسيارارزشمند متخصص اجتماعي كه فاقد مدرك آموزش آكادميك هستند متوجه نقش اساسي خود درصنعت بزرگ حمل ونقل وخدمات پس ازفروش كه كارخانه هاي خودروساز پس از پايان مدت گارانتي نيز بايد به نحو احسن انجام دهند نيستند واين نقش مهم وهمگامي با مصرف كننده را همين گروه موفق كه گاها"تا پاسي ازشب گذشته كارمي كنند به انجام مي رسانند.

تفاوت يك مكانيك با يك دكتر متخصص دراين است كه يك دكترمتخصص مطابق منشورش سوگنديادمي كند كه تمام تلاش خودرابراي احياء مريضش جدا ازمذهب رنگ پوست ونژاد فقير ياغني درهرساعت ازشبانه روز درصلح و جنگ حتي مجروهان اسيرشده رانيز مداواكند كه اگر موق شد ودستان خداوند اوراياري دادموجب آرامش وشادي اومي گردد وشاكرنيز هست اما اگر به هردليل بيماري حتي زيرتيغ جراحي هم فوت كند دكتر مقصر اصلي نيست وتلاش انجام شده موجبات تقديراست اگر چه طبيب نيز دچار عذاب وجدان مي گردد اما خطا كار به حساب نمي آيد.اما مكانيك با اين كه ازلحاظ تخصص جايگاهش كمترازپزشك نيست بايد دقت بسيار داشته باشد وبه هيچ عنوان نبايد درمسائل فني خودرو دربرابر مشتري كوتاه بيايد واز جمله معمول  اشكالي ندارد وبعدا" ميشود درست كرد استفاده نمايد همانگونه كه اورژانس يك بيمار نخايي رابادقت به بيمارستان منتقل مي كند عمل نمايد، من براي جامعه مكانيك احترام بسيارقائل هستم وتوصيه ميكنم دوستان درتمامي آموزش هايي كه دركشور درزمينه شغليشان اعم ازشركت هاي خودروساز واتحاديه صنف تشكيل مي شود شركت كنند تا ازدانش روز بهره بيشتري داشته باشند ودركنار تجربه گرانقيمتي كه جزبا پرداخت ساليان عمربدست نمي آيد بهره مند باشند بي دقتي يك مكانيك و جلوبنديكار در كنار عرضه كننده كالاي نامرغوب ممكن است فاجعه اي ببارآورد كه هيچكدام ازطرفين متوجه نشوند و بازخواست هم نشوند يك پزشك هرگز نميميراند وتا ميتواند تلاش مي كند تا ازمرگ ديگران جلوگيري كند اما اگر من وهمكارم اقدام به عرضه خدمات بي كيفيت بكنيم چه اتفاقي مي افتد درنتيجه موقعيت شغلي مكانيك مهمتراز پزشك است ودرخور تقدير چراكه هم كارش ازنظر فيزيك بدني سخت تراست هم اينكه خود مثل يك آزمايشگاه تشخيص طبي فوق تخصصي عمل ميكند وپزشك براي تشخيص بيماري  بلافاصله به آزمايشگاه ارجاع ميدهد وريسك نمي پذيرد چون مستقيم باجان بيمارسروكاردارد ، اين همه تجربه زحمت وتلاش نيازبه تقدير دارد كه متاسفانه اتحاديه صنف اتومكانيسين ها اقدام بزرگي انجام نداده است كه شايسته همكارانش باشد و مشتريان نيز آنچنان كه بايد قدردان اين گروه اجتماعي فعال وخدمت رسان باشند نيستند . ادامه دارد


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخچهارشنبه دهم تیر 1388 توسط حسين برنس
درسته برنجي گشادشده و هماهنگي با دنده راازدست داده بايستي عوض بشه بهتره از برنجي هاي شركتي استفاده بشه

ادامه سخن
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخچهارشنبه دهم تیر 1388 توسط حسين برنس
دربسياري موارد جا نرفتن دنده دو درگيربكس پرايد خوردگي ماهك چدني يك ودو است .
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه هفتم تیر 1388 توسط حسين برنس
گير بكس پرايد قابل تعمير است

بهتراست هر يكصد هزاركيلومتر گيربكس پرايد سرويس كامل شود بلبرينگ ها تعويض وهوزينگ دفرانسيل

بازديد وپين ميل دشلي عوض شود تا ازخطر شكستن وبريدن ميل دشلي جلوگيري شو د .

بلافاصله پس از احساس صداي به (اصطلاح تقه)  بايستي گيربكس بازديدشود و دشلي ها تعويض گردد

درغيراينصورت بدليل فاصله زياد ميان دنده دشلي ها ضربه ايجادشده وباعث پريدگي دنده ها شده وقطعات درشت شكسته شده كه آهنرباي درون گيربكس توان جذب آنها راندارد بين پينيون وكرانويل قرار مي گيرد وباعث شكستگي بيشتر وايجادهزينه هاي مضاعف ويا درآخر مجببوربه تعويض گيربكس ميشويد

پوسته گيربكسپوسته گيربكس انژكتور نو تك عددي ۴۳۵۰۰۰ريال

براي تعداد تماس بگيريد

 


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تاريخیکشنبه هفتم تیر 1388 توسط حسين برنس
با سپاس ازتوجه شما به اين وبلاگ صداي گيربكس كه درصورت گرفتن كلاچ صدا قطع ميشود ناشي از معيوب بودن بلبرينگ هاي شفط اوليه ميباشد كه درصورت تعويض بلبرينگ ها و واشرگيري دقيق گيربكس اين عيب برطرف ميگردد .

علت بيرون زدن دنده عقب درگيربكس پرايداكثرا" كشويي كامل يك ودو ميباشد ،درموارد اندكي كه دنده هاي روي شفت اوليه سائيدگي قابل ملاحظه اي باشد نيز جزء عوامل بيرون زدن دنده است ،خوردگي بوش برنجي هرزگرد عقب ازعوامل پريدن دنده عقب و به ندرت پوسته درب گيربكس از عوامل است .


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
.: Weblog Themes By Pichak :.


كد ماوس